Постинг
27.06.2010 13:16 -
За домашните и диабета на нашите деца в основното училище
Автор: semtomovi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2482 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.06.2010 16:56
Прочетен: 2482 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 27.06.2010 16:56
Нека си поговорим за "домашните" и "диабета" на децата ни в Основното училище в България днес. Изхождам отново от чуждия и личния ми опит в тази сфера.
За начало бих искала тук да споделите мнения и впечатления от общообразователната програма в българското начално училище днес.
Аз лично я намирам за претоварена. Материалът, който учениците трябва да поемат не е съобразен с възрастта им.
Какво имам впредвид? Ами, това, че този материал, който моето поколения (родителите) сме учили в 5-7-ми клас, сега се поднася на децата във 2-4-ти клас още, като терминологията му не е по силите на децата (нови, непознати, авансирани за възприятията им думички). Става тъпченето на "салама"! Децата не усвояват подавания им на "конвейерна лента" материал.
Отново сравнение с втората ми родина. В Швеция също съм недоволна от началното училище - защото учебниците на учениците биват заключвани в шкаф в коридора, без да им се дават никакви домашни за у дома. Защото не правят домашни. Защото учителките развеждат децата и фотографират входните им врати с фотоапарат, като снимките изчезват в неопределена посока. Защото всеки понеделник децата рисуват и описват с думи в специален албум какво са вършили с родителите си у дома. Защото учителките наказват за непослушание децата с "квоорсшиттинг" (децата седят на чиновете си и чакат в бездействие).
Както и да е, но в резултат на тази система пада невероятна игра на кукли у дома с връстници и съседски деца, които дори преспиват у нас! Купонът им е безкраен.
На всичко отгоре изглежда че шведското училищно настоятелство не ни позволява да се запознаем с тия учебници - око да види, ръка да пипне - не! Не е позволено шведските учебници в основното училище да бъдат изнасяни от шкафа от коридора на училището!
Очаквах на шведските родителски срещи учителите да представят учебниците като съдържание и предмети.
Нищо подобно! Там умишлено държат дистанция между родители и ученици. На родителските срещи учителите умишлено отклоняват вниманието от тази тема, като го пренасочват на други теми, "карайки" се на непознатите си и нови родители за навиците им в къщи, опитвайки се да ни порицават избора на облекло и храна на децата (което пък според шведската училищна централна управа в гр. Стокхолм не е тяхна работа).
В учиилище децата често рисуват. За часа по писане пък да не говорим! Малката ми дъщеря беше завършила трети клас в шведското училище, като "чертаеше подобно на ниандерталец" "с черти и резки" - пишеше с печатни букви. За три години никой не я беше научил още шведските ръкописни букви.
Мълви се, че при наличието на толкова ресурси държавни пари от данъкоплатците за шведското държавно училище, много деца завършват 8-ми клас без да са научени да четат и пишат както трябва. А това е необходимост, тъй като в Швеция, децата научават буквуването на дума по дума - фонетиката им е много по-шибана от тази на перфектната във фонетично отношение кирилица. Не знаеш кога е-то си е "е" и кога е "Д". Децата трябва да се заучават буква по буква, следователно никакво нехайство не би трябвало да бъде допускано в учебния процес.
Нас, родителите, обаче, умишлено ни държат на дистанция - от съдържанието на учебния материал по всякакъв начин и с всички средства! Така шведското училище не получава нито грам образователна помощ от родителите - никаква помощ отвън при обучението на децата.
В България обаче родители и деца заспиват над учебниците до 1.00 нощем днес, без да им стигне времето да си направят домашните. От едната до другата крайност, значи!
Знам, в това отношение българското начално училище е със светлинни години разстояние преди шведското.
Ама не сме ли малко прекалили в България като министри и министерства и образователна политика, отнемайки на българските родители възможността да си отпочинат напълно и да дадат пълноценна почивка и баланс с игра на децата си?
АЗ СЪМ ЗА ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ ЗА ИГРА ЗА ДЕЦАТА И ЗА ПОЧИВКА НА РОДИТЕЛИТЕ ПРЕЗ УЧЕБНАТА ГОДИНА, КАКТО И ЗА ПО-ОПРОСТЕНИ УЧЕБНИЦИ В БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ!
Единственото позивитно в шведските училища е столовата с огромния си бюфет с множество здравословни салати (неподравени - само рендосани така, без олио или оцет). Дресингът по принцип се сервира отделно и е по избор. Млякото го сервират от огрномни цистерни направо бих ги нарекла и децата се редят на опашка за допълнителна чаша с мляко (в Швеция млякото замества безалкохолните напитки на България).Децата на мюсюлманите се хранят със специално меню без свинско месо. Вегетарианците могат да си поръчат зеленчукови салати и блюда.
Наистина тук са хвърлени многомилионни средства данъци събирани от заможните шведи и фирми. Но нима децата на една държава не заслужават добро здраве и нима държавата не заслужава отлично народно здраве, за да просперира?
Децата ми се хвалят че получават "много добра храна" в столовата си. Когато са в България си спомнят с умиление за тая храна.
В България, уви, диабетът навлиза все по-надолу в детската възраст. Според мен главният виновник за това са частните будки със сандвичите със саламите и шунките из българските училища - една трагична гледка пречупена от позицията на рационалното хранене.
Отсъствието на готвена храна, риба и зеленчуци в българското начално училище - липсата на хуманизма от рационалното хранене на училищните столови, незагрижеността за здравето на децата ни посредством унищожаването на столовите в българските училища - е съсипия със здравето на българската нация.
С това не бива да се примиряваме никога! Та нали хранителните навици се създават именно от училището в училщната столова и именно от семейството именно на ТАЗИ възраст!
Липсата на столови днес в българското училище създава нездравословни хранителни навици за тези деца, които те ги запазват за цял живот - и като възрастни.( Днес не искам да си фризирам текста много, ама съм сигурна, че вие знаете прекалено добре какво имам впредвид.)
учителите се хранят и те в шведската училищна столова
Нямам представа кое правителство и кой министър заби сътъра на българската училищна столова и подари диабета на закуските с кифли и хамбургери за нашите деца в България? При толкова безработни и роми, препитаващи се от кошчетата за боклук, в България днес, толкова ли е трудно да ги организираме срещу заплата да изпържат риба на децата ни и да им рендосат моркови, зеле или нарежат малко краставички днес? Или да им сварят по 1 постна зеленчукова супа? Нима нашите деца не заслужават да растат здрави като нашето поколение? Или след мен - и потоп да стане на света - не ми пука?
Вие какво мислите по тези въпроси, които не спират да ме вълнуват?
Мисля си, че такива неща са далеч по-важни отколкото правата ни с кого и как да правим секс или любов като родители. Обърнете внимание на здравето, обучението и хранителните навици на нашите деца! Те са нашето бъдеще!
По-малко блудство и егоизъм и повече грижи за децата на България! - е призивът ми към вас!
Как да се грижим за нашите животни
Нашите волейболисти отстраниха отбора на...
Нашите волейболисти отстраниха отбора на...
Нашите волейболисти отстраниха отбора на...
Нашите волейболисти отстраниха отбора на...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 727