Прочетен: 2624 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 26.10.2010 15:38
20.октомври.2010 / 09:24
Филмите с насилие и видеоигрите наистина вцепеняват мозъците на тийнейджърите, което ги прави по-малко чувствителни към агресия, сочи ново проучване.
Изследователите използвали скенер, за да проучат как младежите стават по-малко емоционално чувствителни към насилието с увеличаване на гледането на такива сцени.
Това е едно от първите физиологични доказателства, подкрепящи теорията, че насилието на екрана води до агресия в реалния свят.
Обобщавайки своите открития, д-р Джордан Графман от Националния институт за неврологични заболявания и инсулти в Бетезда, САЩ, смята, че излагането на най-агресивните видеоматериали блокира емоционалната реакция на подобни агресивни клипове с течение на времето и предполага, че нормалните юноши ще започнат да изпитват все по-малко емоции.
Емоционалният компонент (обикновено действа като спирачка), свързан с агресията, се намалява и това може да отключи по-агресивно поведение.
Изследването е публикувано в Oxford Journal Social Cognitive and Affective Neuroscience .
Хората не са просто роби на биологичните процеси в тялото. Как се държи един човек зависи и от редица психологически и социални фактори, като например колко насилие са преживели като деца и т.н.
ИЗТОЧНИК:
http://www.tvevropa.com/bg/news/entertainment/view/37271
Проучване „доказва“, че видеоигрите с насилие правят децата агресивни,
пише в доклад на "Психологически бюлетин" Друг доклад в същото издание на бюлетина на Американската асоциация на психолозите оспорва заключенията и смята, че подобни тези отвличат вниманието от истинските причини за агресивното поведение като бедността и домашното насилие.
Изследване, публикувано в мартенския брой на „Психологическия бюлетин" на Американската асоциация на психолозите твърди, че е доказана връзката между видеоигрите с насилие и агресивните деца. Шефът на проучването проф. Крег Андерсън от Университета в Айова заяви, че „честото „излагане" на видеоигри с насилие увеличава вероятността от агресивно поведение както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Подобна употреба повишава също агресивното мислене и агресивните чувства и намалява социалното поведение."
Изследването на Андерсън твърди, че независимо от възрастта, пола и културата на играча насилствените видеоигри повишават риска от бъдещо агресивно поведение.
„Не се забелязва огромно въздействие като това дали да се присъединиш към улична банда или не. Но ефектите не са пренебрежими. Това е рисков фактор за бъдеща агресия и други форми на негативно поведение."
Друго проучване в същия брой на психологическия бюлетин, направено от учени от Международния университет Texas A&M оспорват заключенията на Андерсън, твърдейки, че „тяхното изследване включва многобройни анкети, които не показват сериозна агресия".
Авторите на този доклад твърдят, че „има реален риск засиленото фокусиране върху агресивните видеоигри, подплатен от някои учени, да отвлече вниманието на обществото от по-сериозни причини за агресия, включително бедността, депресията, домашното насилието и др. Въпреки че някои учени предполагат, че видеоигрите са единствена причина за насилието, това не означава, че те не грешат относно значимостта на тези видеоигри. Психологията твърде често губи способността си да постави в правилнта перспектива лошите ефекти (ако изобщо има такива) на видеоигрите с насилие върху агресията."
С други думи, дебатът по темата все още не е приключил.
Източник
GamePro, САЩ
Публикация:
Computerworld
Тагове:
26.10.2010 15:57
ама нали все ни трябват някакви "научни доказателства"